آموزش نیروی خدماتی (اداری)آموزش پذیرایی و تشریفاتمقالات

چربی روی چای و راهکارهای حل این مشکل

افرادی زیادی چه در سازمان و شرکت ها یا محل سکونت با این مشکل مواجه هستند

4.5/5 - (6 امتیاز)

چرا گاهی روی چای لکه هایی شبیه به چربی دیده می‌شود

  چربی روی چای خیلی وقتها ممکن است درب قوری را باز کنید و لایه مانند چربی یا روغن روی چای ببینید و یا اینکه وقتی چای را داخل فنجان یا استکان می ریزیم بعد از مدت کوتاهی این لایه چربی دیده می شود .

اولین فکری که به ذهن خطور می کند احتمالاً این است که، استکان یا فنجان درست شسته نشده و یا از اسکاج چرب برای شستن ظروف استفاده شده است.

آموزش تشریفات اداری

 در اینجا سعی داریم علت های مختلفی را که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود را به شما عزیزان و مخاطبین محترم آموزش دهیم.

 موسسه آموزشی مهارت گستر نوشیجان سال‌هاست به صورت تخصصی در زمینه آموزش تهیه و سرو انواع چای و دمنوش ها فعالیت داشته و سعی دارد تجربیات خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهد :

در ابتدا باید عرض کنم عوامل زیادی ممکن است در ایجاد چنین مشکلی دخیل باشد، ما سعی داریم همه علل ممکن را بررسی نماییم تا اگر شما به دلیل یکی از این عوامل دچار چنین مشکلی شده اید بتوانید خود را از این دردسر نجات دهید.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  رستوران داری

چربی روی چای

دلایل چربی روی چای و راهکار هایی برای حل این مشکل

  • ممکن است شما از چای ساز یا کتری برقی استفاده می کنید. معمولاً همه کسانی که از چایی ساز یا سماورهای برقی استفاده می‌کنند و آب را توسط برق و المنت گرم می نمایند دچار چنین مشکلی می شوند اینکه بخواهیم راهکاری ‌برای این مشکل داشته باشیم، خیلی سخت است. فقط مجبوریم برای مدتی  این مشکل را تحمل کنیم تا شاید به خاطر رسوب گیری کتری یا سماور برقی یا چای ساز این مشکل مرتفع گردد. البته شاید این راهکار برای همه سازنده نباشد
  • علت دوم برای ایجاد چربی این است که داخل کتری یا سماور به جای آب سرد، آب گرم بریزیم یعنی از لوله آب گرم که از آبگرمکن ف شوفاژ یا موتورخانه گرم شده برای پر کردن کتری و سماور استفاده کنیم، دلیل چنین کاری معمولاً عجله برای سرعت در گرم شدن آب است که توصیه می شود به هیچ عنوان چنین کاری را انجام ندهید و همیشه برای پر کردن کتری و سماور حتماً و حتماً از آب سرد استفاده کنید.
  • علت بعدی می‌تواند کهنه شدن چای باشد. وقتی که بیشتر از یک ساعت از دم کردن چای گذشته باشد (مخصوصاً چای خارجی) کم کم مواد روغنی روی چای دیده می شود که بعد از انتقال به داخل فنجان یا استکان شکل خوبی نخواهد داشت.پس راهکار این است که به اندازه مصرف چای دم کنیم و از نگهداری بیش از یک ساعت برگ چای در آب گرم خودداری نماییم. امیدوارم مطلب امروز مفید بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.
پیشنهاد می‌کنیم ببینید  فیلم تشریفات دعوت نامه

کلیه شرکت ها و ارگان ها برای اینکه نیروی عالی جهت خدمات پذیرایی داشته باشند. می بایست جهت ارتقاء کارکنان خود آنان را آموزش دهند. آموزش می تواند بهترین یادگیری و تغییر رفتار جهت مهارت آموزی و بهبود فعالیت کارکنان باشد.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. مطلب شما بسیار عالی بود مواردی رو که نوشتید تا باحال در هیچ سایتی ندیدم ممنون از سایت خوب شما

  2. با سلام خسته نباشید ،و با تشکر ازمطالب آموزشیتون ،ولی باید بگم این مشکل هیچ ربطی به آب شهری یا سرد و گرم یا المنت و اینا نداره مشکل فقط و فقط به بدنه و جنس چای ساز ربط داره چون من همه اینا رو امتحان کردم اگه جنس بدنه چایساز خوب نباشه روی چای لایه چربی مانند به وجود میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا