خانه / دپارتمان آموزش / آموزش پذیرایی و تشریفات / اصول پذیرایی صبحانه کاری(نیروی خدماتی -کارکنان خدمات)
اصول پذیرایی صبحانه کاری

اصول پذیرایی صبحانه کاری(نیروی خدماتی -کارکنان خدمات)

اصول پذیرایی صبحانه کاری(نیروی خدماتی -کارکنان خدمات)
4.7 امتیاز در مجموع 26 رای از 1 تا 5

اصول پذیرایی صبحانه کاری(نیروی خدمات -کارکنان خدمات)

بطور حتم فعالیت های اداری وشرکتی از طرف کارکنان در ادارات و شرکت های ایران در مقایسه با سایر کشورها به خصوص کشورهای حوزه اروپا و امریکا متفاوت است.از نظر برگزاری جلسات و اصول پذیرایی صبحانه و یا چیدمان سالن های کنفرانس تفاوت های عمده ای در میان کشورها و فرهنگ ها ی مختلف دیده می شود.

جهت آشنایی با دوره فنون پذیرایی و تشریفات این قسمت را مطالعه نمایید

از جمله مواردی که در چند سال اخیر در ادارات و شرکت های ایران مرسوم شده ،صبحانه کاری است. با توجه به اینکه خوردن صبحانه در بعضی از شرکت ها وادارات ممنوع می باشد ولی به دلیل اینکه در برخی ارگان ها شروع یک سری از جلسات در ابتدای صبح انجام می گیرد، نیروی خدمات و آبدارچی آن ارگان ملزم به آماده سازی صبحانه کاری می باشد.

اصول پذیرایی صبحانه کاری

اصول پذیرایی صبحانه کاری (نیروی خدمات -کارکنان خدمات)

در ادارات و شرکت ها مانند سایر مکان های پذیرایی (هتل ها-رستوران ها)می توان به اشکال مختلف در وعده صبحانه، پذیرایی نمود.

که به دو روش اصلی در این مقاله پرداخته می شود.

1-صبحانه بوفه

در صبحانه بوفه تمام اقلام صبحانه از صبحانه سرد تا صبحانه گرم روی میز جداگانه قرار داده می شود و در کنار هر کدام ظروف مختلف از کاسه و بشقاب قرار می گیرد و برای جذابیت بیشتر می توانیم کارد وچنگال و قاشق را به اشکال مختلف چیدمان نماییم. در این نوع از پذیرایی هر یک از کارکنان از خودش پذیرایی می نماید.

2-صبحانه انفرادی

 صبحانه انفرادی می تواند به دو بخش کاری مختصر و صبحانه کاری مفصل تقسیم بندی کرد. در صبحانه کاری مختصر ما معمولا از تعداد اقلام کمتری استفاده می نماییم.اما در صبحانه کاری مفصل تعداداقلام صبحانه بیشتر است.قبل از چیدمان میز صبحانه اجازه دهید مقداری درباره خوراکی های میز صبحانه صحبت نماییم.

همان طور که گفته شد صبحانه به دو بخش سرد و گرم تقسیم می شود.

1-خوراکی های سرد: شامل کره ، پنیر ، خامه ، عسل ، گردو ، خیار و گوجه

2-خوراکی های گرم:  شامل تخم مرغ (نیمرو-املت-آب پز-تخم مرغ و سوسیس) ، آش،حلیم و عدسی

3-نوشیدنی ها: شامل آب ، چای ، شیر ، شربت

در سرو صبحانه مختصر ؛ صبحانه سرد : شامل کره وپنیر + خیار و گوجه و نوشیدنی شامل چای می شود.

در سرو صبحانه مفصل؛ یکی از فرآورده های تخم مرغ +عسل +خامه -پنیر +خیار و گوجه می باشد.

طریقه چیدمان میز صبحانه کاری

یک قانون مشخص در چیدمان میز صبحانه وجود دارد.

1-کلیه خوراکی های گرم مانندآش، حلیم، املت، نیمرو و…  در مقابل صندلی قرار می گیرد.

2-کلیه خوراکی های سرد مثل کره، پنیر، خامه، عسل و… در سمت چپ افراد قرار می گیرد.

3-کلیه نوشیدنی ها ی سرد و گرم مثل آب، شربت ، شیر و چای در سمت راست افراد قرار می گیرد.

1-3-آب و شیر در سمت راست و بالا ی ظروف صبحانه قرار می گیرد.

2-3-چای در سمت راست و پایین ظروف صبحانه قرار می گیرد.

4-لوازم کارد و قاشق و چنگال را در سمت راست خوراکی های گرم قرار می دهیم.

موسسه آموزشی نوشیجان آموزش های  خود را در بخش توسعه منابع انسانی ویژه نیروهای خدماتی آبدارچی و نظافتچی برگزار می نماید . این موسسه با داشتن مدرسان مجرب آموزش های مرتبط با شغل محوله را برگزار می کند. این موسسه از طریق چک لیست های نظارتی به موثر بودن اموزش ها کمک می نماید.

نویسنده: حسین رحمتیان

درباره ی گروه آموزشی نوشیجان

گروه آموزشی نوشیجان حـاصل یـک تفـکر تـحول گـرا و خلاق مـحور اسـت ، فـعالـیت ما بر سه محور آموزش حضوری در محل کارشما، آموزش های غیرحضوری(مجازی) و محصولات آموزشی می چرخد و تمام سعی ما بر این خواهد بود که همیشه مشتریانی راضی و وفادار گرد هم آوریم.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

  • سلام ! حدس بزنید