خانه / محصولات آموزشی / تحلیل جایگاه گردشگری در توسعه گردشگری فضای مجازی
تحلیل جایگاه گردشگری شهر اصفهان در توسعه گردشگری فضای مجازی
مقاله گردشگری و هتلداری

تحلیل جایگاه گردشگری در توسعه گردشگری فضای مجازی

تحلیل جایگاه گردشگری در توسعه گردشگری فضای مجازی
4.6 امتیاز در مجموع 19 رای از 1 تا 5

تحلیل جایگاه گردشگری شهر اصفهان در توسعه گردشگری فضای مجازی

(هتل های زنجیره ای پارسیان شهر اصفهان)

چکیده

گردشگری مجازی ،حضور مجازی و ناملموس گردشگر در مکانهای گردشگری  که این حضور مجازی با بهره مندی از قدرت رسانه های نوین  بر اساس فن آوری اطلاعات میسر می شود.دنیاهای مجازی رابطه های آنلاین جدیدی هستند که به عنوان رابط بین مردم جهان مطرح است.صنعت گردشگری یک صنعت برپایه اطلاعات است و اکثریت گردشگران به اینترنت به عنوان تنها منبع اطلاعاتیجهت اخذ تصمیمات خود نگاه می­کنند.

در این پژوهش به:

“تحلیل جایگاه گردشگری شهر اصفهان در توسعه گردشگری مجازی از طریق جامعه آماریمخاطبان (هتلهای تحت پوشش زنجیره پارسیان شهر اصفهان) و با استفاده از نظریان کاستلز می­پردازد.تا عوامل موثر انتخاب مقصد شهر اصفهان از طریق گردشگران و رابطه آن با گسترش گردشگری مجازی  و به روز بودن آنها بررسی شود.این پژوهش به روش کیفی وکمی و از نظر هدف ترکیبی از روشهای توصیفی- تحلیلی است .

پس از مطالعه کتابها و مقالات در این زمینه و شناسایی عوامل موثر گردشگری مجازی هتلهای زنجیره­ای و هتل­هایمشابه در سطح جهان، پرسشنامه مورد نظر استخراج شده و سپس یک نمونه آماری از مدیران هتل­ها و گردشگران استفاده کننده از هتل­های زنجیره­ای پارسیان اصفهان تعیین می­گردد تا دیدگاه خود را در مورد عوامل گسترش و بازدارنده­ ها از طریق پرسشنامه ارائه دهند، سپس جمع آوری داده­های این پرسشنامه ­ها با استفاده از نرم افزار, SPSS  EXCEL تجزیه و تحلیل شده و همبستگی بین آنها تعین می­شود،و در مرحله بعد از طریقمدل SWOT فرصت ها و تهدیدات و نقاط قوت و ضعف آن بررسی شد.

نتایج بدست آمده نشان می دهد که میان جایگاه گردشگری اصفهان و گسترش گردشگری فضایمجازی (هتل­های تحت پوشش زنجیره پارسیان شهر اصفهان) همبستگی معنا داری دارد چرا که سطح معنی داری به دست آمده Sig= 0.001  کمتر از آلفای تحقیق =0.05α می باشد.

واژگان کلیدی:گردشگری، فضای مجازی،هتل های زنجیره ای پارسیان، اصفهان

منابع و ماخذ فهرست مطالب

 

 

درباره ی گروه آموزشی نوشیجان

گروه آموزشی نوشیجان حـاصل یـک تفـکر تـحول گـرا و خلاق مـحور اسـت ، فـعالـیت ما بر سه محور آموزش حضوری در محل کارشما، آموزش های غیرحضوری(مجازی) و محصولات آموزشی می چرخد و تمام سعی ما بر این خواهد بود که همیشه مشتریانی راضی و وفادار گرد هم آوریم.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

  • سلام ! حدس بزنید