خانه / محصولات آموزشی / جزوه متصدی کافی شاپ هتل
جزوه کافی شاپ

جزوه متصدی کافی شاپ هتل

جهت حمایت از ما، لطفا امتیاز این پست را از طریق ستاره های بالا مشخص کنید (فقط بر روی ستاره ها کلیک کنید)

جزوه متصدی کافی شاپ هتل

تاریخچه قهوه:

سال 1610 براي اولين بار انگلیسی‌ها با قهوه آشنا شدند و بعد از گذشت چهل سال يعني در سال 1650 اولين قهوه خانه در آکسفورد تاسيس شد. بعد از آن تعداد کافی‌شاپ ها در اروپا به ويژه در برخي از شهرها افزايش پيدا کرد و فرهنگ خاص کافهنشيني را رواج داد از جمله در پاريس، ونيز و آمستردام. تا اينکه بعد از ورود انگلیسی‌ها به هندوستانو ماندگاري شان براي سال هاي طولاني مکان هايي مشابه چيزي که در کشورشان داشتند.را براي رفاه خود برپا کردند که کافی‌شاپ يکي از اين موارد بود.

يک فنجان قهوه در نگاه اجتماعي مفهوم متفاوتي را بيان مي کند زيرا يک فرد به تنهايي نيز مي تواند همان فنجان قهوه را در خانه اش بنوشد و نيازي به کافه رفتن نباشد اما ديدار در کافی‌شاپ به بهانه نوشيدن قهوه، امري اجتماعي تلقي مي شود که دو يا چند نفر قصد ديدار و صحبت کردن با هم را دارند و براياين کار نيز براي يکديگر وقت مي گذارند.

اين قاعده در تمامي کافی‌شاپ ها رعايت مي شود اما چيزي که آنان را از هم متمايز مي کند فرهنگ و آداب منطقه يي است که کافی‌شاپ در آن قرار مي گيرد. براي نمونه کافی‌شاپ ها در کشوري چون هندوستان در نگاه اول کمي عجيب جلوه مي کنند.شايد به اين دليل که نمي توان با خيالي آسوده نشست، قهوه خورد و کمي صحبت کرد.

معمولاً صداي موزيک هاي تند چيزي است که هميشه وجود دارد و همين باعث مي شود صدا بين دو يا چند نفر به سختي شنيده شود. بيشتر کافی‌شاپ ها در هند از شعبه هاي معروف اروپايي هستند که نوشيدني سنتي هندي مثل چاي هندي را ندارند. چاي هندي چيزي است که در گوشه خيابان و در قابلمه هاي دود خورده با مخلوط چاي، شير، شکر و ادويه مخصوص چاي، دارچين و زنجبيل درست مي شود.

بنابراين اگر چاي را در کافی‌شاپ هاي مدرن سفارش دهيد، شير را جداگانه به چاي اضافه مي کنند که البته طعم چاي اصلي هندي را ندارد.

فهرست مطالب

  • انواع هتل ها (بر اساس ساختار): 3
  • انواع هتل ها (بر اساس ساختارهای کارکردی) 3
  • قسمتهای گوناگون هتل‌ها 6
  • کافه تریا 7
  • تاريخچه كافه تريا 8
  • چرخه پذيرايي در كافه تريا 9
  • فضاي كافه تريا 11
  • انواع غذا دركافه تريا 11
  • ـ كافي‏شاپ (coffee shop) 13
  • انواع کافی‌شاپ: 13
  • وظایف راهبری کافی‌شاپ.. 15
  • تاریخچه قهوه: 15
  • انواع قهوه و منوهای گرم کافی‌شاپ.. 17
  • کافه آب نبات(کافه بن بن): 22
  • نوع دیگر هات چاکلت.. 23
  • منوهای سرد در کافی‌شاپ.. 24
  • نکات مهم در تهیه سان شاین: 25
  • میلک شیک (Milk shake): 26
  • بن هلن: 29
  • بستنی مخصوص: 29
  • بنانا اسپیلت: 30
  • گلاسه: 32
  • انواع دسر و سس.. 35
  • سان شاین ساندی.. 39
  • اسلایس میوه و پسته. 40
  • کرم شیر: 42
  • ایمنی و بهداشت محیط کار و استاندارد های پذیرایی. 44
  • استاندارد ظروف: 46
  • نکات مهم:

تهیه و تنظیم : حسین رحمتیان

دریافت سایر جزوات هتلداری

جزوه آموزشی رستوران هتل جزوه آموزشی مدیر هتل جزوات ویژه دیپلم هتلداری(کار و دانش)

درباره ی گروه آموزشی نوشیجان

گروه آموزشی نوشیجان حـاصل یـک تفـکر تـحول گـرا و خلاق مـحور اسـت ، فـعالـیت ما بر سه محور آموزش حضوری در محل کارشما، آموزش های غیرحضوری(مجازی) و محصولات آموزشی می چرخد و تمام سعی ما بر این خواهد بود که همیشه مشتریانی راضی و وفادار گرد هم آوریم.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

  • سلام ! حدس بزنید