خانه / محصولات آموزشی / دانلود فایل ورد ارتباطات و آداب معاشرت در هتل
دانلود فایل ورد ارتباطات و آداب معاشرت در هتل

دانلود فایل ورد ارتباطات و آداب معاشرت در هتل

دانلود فایل ورد ارتباطات و آداب معاشرت در هتل
4.8 امتیاز در مجموع 19 رای از 1 تا 5

دانلود فایل ورد ارتباطات و آداب معاشرت در هتل

مقدمه

در عصر ارتباطات و پيشرفت روز افزون بشر به سوي قرون آينده ، همواره پاره اي از مسائل بيش از پيش موردنياز جامعه امروزي ما است .يكي از اين نيازها ، دانستن و فهميدن راه و روش و طرز برقراري ارتباط و آموختن دانشي به نام «آداب معاشرت» است .

از اين رو «آداب معاشرت» واژه دانش اخلاقي مي شود كه خلاء آن در پاره اي از مكان ها مشكل ساز شده و مي شود ؛ و افرادي در اين زمان ، بيشتر از هر زمان ديگري به آداب معاشرت به عنوان يك نياز روزمره احتياج دارند .

اصولاً آداب معاشرت برتر از قوانين طبيعي و قراردادي است ؛

زيرا هر مسئله اي داراي قوانيني است و آنچه فراتر از قانون مطرح مي شود ، بحث آداب و مفاهيم است . دانستن قوانين راهنمايي و رانندگي يك نياز است كه اگر كسي به آنها بي توجهي كند ، بي نظمي در جامعه به حد قابل توجهي بالا مي رود .

دانستن علائم و نشانه ها در رانندگي يك نياز است و دانستن آداب رانندگي يك نياز برتر است .احترام نهادن به ديگر رانندگان هنگام رانندگي ، احترام نهادن به افراد مسن در هنگام رانندگي ، به صدا درنياوردن بوق خودرو براي هر نوع خواسته و احتياج ، به صدا درنياوردن بيش از حد راديو و پخش خودرو هنگام رانندگي  و…از آداب رانندگي است .

افرادي كه علاوه بر احترام نهادن به قوانين ، به آداب رانندگي نيز توجه دارند ، افراد موفق و از نظر بهداشت رواني در سلامت كامل هستند .دانستن آداب هر فن به نوبه خود در جامعه امروز ما به عنوان يك ارزش و هنجار تلقي مي گردد و عدم توجه به آنها يك امر ضد ارزش محسوب مي شود .

در مسائل ساده و پيش پا افتاده زندگي شهرنشيني ، آداب خاصي وجود دارد .

غذاخوردن ، لباس پوشيدن ، راه رفتن ، خوابيدن و حتي سخن گفتن با پدر و مادر و ديگر افراد خانواده نيز نياز به گونه اي آداب خاص خود دارد .اغلب خانواده ها ، هنگام رشد و بالندگي فرزندان خود ، به تعليم آداب سخن گفتن و تعاليم اجتماعي مي پردازند تا فرزندان آنها از نظر آداب معاشرت مشكل خاصي نداشته باشند .

به طور كلي آداب معاشرت نيازي فردي از زمان كودكي تا هنگام مرگ است . اگر آداب معاشرت به عنوان يك امر و نياز مبرم تلقي شود ، در پاره اي از مكان ها به عنوان امري لاينفك يا جدا ناپذير از آن امر تلقي مي گردد .

در مراكزي كه كارهاي خدماتي و سرويس دهي انجام مي گردد ، اين نياز بيشتر احساس مي شود .در سازمان هاي هواپيمايي يا شركت هاي مسافرتي در سراسر جهان به شدت به اين امر توجه مي گردد ؛ حتي براي آن نيز استانداردهاي ويژه اي در نظر گرفته است . اين استاندارد بر تمام شئون يك شركت اعم از اقتصادي و… تأثير مي گذارد .

شركت هاي هواپيمايي كه توانسته اند خدمات بهتري را از نظر برخوردهاي اجتماعي يا آداب معاشرت به مسافران خود ارائه دهند ، از نظر مالي نيز موفقيت هاي چشمگيري را به دست آوردند .اكنون در اين مرحله اگر بر گسترش روزافزون آداب معاشرت در تمام زمينه ها به ويژه در هتل ها و مراكز تفريحي تأكيد مي گردد به خاطر بالابردن كيفيت امر خدمات رساني و پيروزي هاي كاري و عملي  است .

اصولاً اگر در يك هتل يا مهمانسرا ، كارمندان آن مركز نسبت به امر آداب معاشرت غافل باشند ، بر تمام شئون آن سازمان تأثير خواهد گذاشت و عواقب ناگواري در انتظار آن است .

درباره ی گروه آموزشی نوشیجان

گروه آموزشی نوشیجان حـاصل یـک تفـکر تـحول گـرا و خلاق مـحور اسـت ، فـعالـیت ما بر سه محور آموزش حضوری در محل کارشما، آموزش های غیرحضوری(مجازی) و محصولات آموزشی می چرخد و تمام سعی ما بر این خواهد بود که همیشه مشتریانی راضی و وفادار گرد هم آوریم.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

  • سلام ! حدس بزنید