خانه / دپارتمان آموزش / آموزش پذیرایی و تشریفات / نیروهای خدماتی چه شرح وظایفی دارند
شرح وظایف نیروی خدماتی

نیروهای خدماتی چه شرح وظایفی دارند

جهت حمایت از ما، لطفا امتیاز این پست را از طریق ستاره های بالا مشخص کنید (فقط بر روی ستاره ها کلیک کنید)

نیروهای خدماتی چه شرح وظایفی دارند

شرح وظایف نیروی خدماتی :

سازمان های دولتی با توجه به نوع وظایفی که برعهده دارند، خدماتی را به ارباب رجوع ارائه می دهند. اینگونه خدمات توسط نیروی انسانی که سرمایه اصلی سازمانهای دولتی می باشد صورت میگیرد. در این بین لازم است امور جاری و خدماتی سازمانی توسط نیروهای خدماتی، که برای همین منظور استخدام شده اند انجام پذیرد تا در روند ارائه خدمات خللی وارد نگردد. نیروهای خدماتی می بایست همیشه مورد ارزیابی و تحت آموزش های لازم قرار گرفته تا روند ارائه خدمات با کیفیت مطلوب صورت گیرد.

 نیروی خدماتی شرح وظایفی به شرح ذیل دارد:

۱. نظافت طبقات شامل تی ،‌ جارو ، گردگیری ، تمیز کردن میزها و کمدها

۲. آماده کردن چای و شستشوی ظروف

۳. شستشو و تمیز کردن شیشه ها و پارتیشن ها

۴. جابه جایی وسایل واحد ها بنا به درخواست واحد مربوطه

۵. جابه جایی نامه و انجام درخواست و فراهم کردن لوازم مورد نیاز واحدها

۶. جمع آوری وسایل اسقاطی و تعمیر و نگهداری وسایل و اثاثیه معیوب

۷. پذیرایی در هنگام برگزاری جلسات مدیران واحدها

۸. نظافت راهروها ، پله ها و سرویسهای بهداشتی کل ساختمان

۹. آذین بندی و نصب علم ها در زمان برگزاری جشنها و مراسم مذهبی و ملی

۱۰. شستشو و تمیز کردن راهروها و دیوارهای طبقات

۱۱. شستشو و تمیز کردن راه پله های فرار هر دو هفته یک بار

۱۲. شستشو و تمیز کردن روزانه سرویس های بهداشتی با مواد مخصوص

۱۳. ارسال و جابجایی مکاتبات، اسناد و … در بین واحدها هر چند ساعت یکبار و عندالزوم با درخواست واحد مربوطه

۱۴. گرد گیری و نظافت روزانه میز، صندلی، زیر میز، زیر و پشت وسایل، روی شیشه ها، پنجره ها، کمدها و … در کلیه اطاق ها

۱۵. کنترل و رفع ایرادات اتاق ها و پیگیری تا برطرف شدن کامل ایراد

۱۶. مرتب و نظافت کردن تابلوها، سیم و کابل های تلفن، شبکه و برق،روشنایی ها ، وسایل الکترونیکی و…

۱۷. نظافت و گردگیری درب اتاقها، پشت پنجره ها، پرده ها، کرکره ها و پارتیشن ها

۱۸. سم زدایی جهت دفع حشرات و کنترل و بازبینی ماهانه جهت نبودن هر گونه حشره

۱۹. کنترل و بازبینی وسایل پذیرایی بخصوص کتری و سماور و فراهم آوردن آب جوش تمیز و پاک در هر ساعت از تایم اداری و عدم استفاده از آب جوش سرد شده(برابر آموزش هایی که ارائه می شود)

۲۰. جارو و تی کشیدن و استفاده صحیح از مایعات مناسب و ضد عفونی کننده جهت فراهم آوردن بهداشت کار برای کارکنان

۲۱. عدم استفاده از وسایل تمیز کننده یک اطاق برای اطاق دیگر. در پایان نظافت یک اطاق وسایل می بایست برای اطاق دیگر بخوبی تمیز و مجددا مورد استفاده قرار گیرد.

۲۲. تخلیه روزانه سطل زباله ها

۲۳. نظافت عمومی بایگانی ها و گردگیری محل پرونده ها و بایگانی ها هر ۱۵ روز یکبار

۲۴. نظافت و پاکیزه گی دائمی وسایل آبدارخانه

پذیرایی اداری 1 - نیروهای خدماتی چه شرح وظایفی دارند

شرح وظایف سازمان در قبال نیروهای خدماتی:

۱. تهیه وسایل لازم جهت انجام امور خدماتی

۲. تهیه مواد بهداشتی مناسب جهت انجام امور بهداشتی خدماتی

۳. برگزاری دوره های آموزشی بصورت دوره ای برای کارکنان خدماتی

۴. ارائه آموزش های لازم جهت رعایت الگوهای معاشرتی صحیح و مناسب با کارکنان و ارباب رجوع

۵. مدیریت واحد و یکپارچه بر نیروهای خدماتی

۶. توجیح نیروهای خدماتی جهت ارتباط با اشخاص ثالث جهت انجام امور خدماتی

۷. بازرسی و نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات نیروهای خدماتی (از طریق چک لیست)

8.تقسیم کار بصورت برابر و قرار دادن افراد مناسب جهت امور تشریفاتی خاص

بنابراین لازم است نیروی خدماتی مستقر در این واحد نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:

۱. طی کشیدن کل اطاق حداقل هر سه روز یکبار با کیفیت قابل قبول (شامل زیر میز و صندلی و کنار دیوارها و کلیه سطول قابل دسترسی)

۲. جاروی اتاق حداقل هر دو روز یکبار با کیفیت قابل قبول (شامل زیر و پشت میز و صندلی، وسایل و کنار دیوارها و کلیه سطول قابل دسترسی)

۳. گردگیری روزانه میز و صندلی و وسایل

۴. تمیز کردن حداقل هر یک هفته یکبار پشت و جلوی پنجره ها، شیشه ها و شیشه کمدها

۵. تمیز کردن و شتشوی وسایل و ظروف پذیرایی هر روز و کنترل حداقل هر 2 ساعت یکبار جهت شستشوی و نظافت مجدد ظروف استفاده شده با وسایل و مواد بهداشتی مناسب.

۶. عدم استفاده اکید از وسایل نظافت اتاق های دیگر برای نظافت اتاق (وسایل نظافت برای هر بار استفاده می بایست بخوبی شستشو شده باشند)

۷. تمیز و مرتب کردن کابل های موجود در اتاق ها حداقل هر هفته یکبار

۸. گردگیری و نظافت حداقل یکبار در ماه قفسه کمدها و کتابخانه.

۹. کنترل و بازبینی وسایل اطاق و حسب مورد انجام تعمیرات لازم

۱۰. جابجایی نامه ها با اعلام واحد در زمان خواسته شده

۱۱. انجام امور خدماتی نظافتی با اعلام واحد در زمان خواسته شده

۱۲. کنترل و بازبینی واحد حداقل هر سه ساعت یکبار جهت انجام امور خدماتی احتمالی

در پایان اینجانب حسین رحمتیان بعنوان مدرس رسمی سازمان فنی و حرفه ای طی آموزش های پیاپی در سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی به این نکته پی بردم که عدم آگاهی افراد از شرح وظایف باعث بسیاری از اختلالات در شغل کارکنان خدماتی می گردد.

لذا پیشنهاد می شود به هیچ عنوان دستگاههای اداری و شرکت های خصوصی به هیچ عنوان از آموزش کارکنان اداری خود (آبدارچی-نظافتچی-نگهبان و راننده) غافل نباشند.

درباره ی گروه آموزشی نوشیجان

گروه آموزشی نوشیجان حـاصل یـک تفـکر تـحول گـرا و خلاق مـحور اسـت ، فـعالـیت ما بر سه محور آموزش حضوری در محل کارشما، آموزش های غیرحضوری(مجازی) و محصولات آموزشی می چرخد و تمام سعی ما بر این خواهد بود که همیشه مشتریانی راضی و وفادار گرد هم آوریم.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

  • سلام ! حدس بزنید