خانه / دپارتمان آموزش / آموزش هتلداری / آموزش رستوران / 40 قانون اولیه خدمات غذا و نوشیدنی(پیشخدمت رستوران)
40 قانون اولیه خدمات غذا و نوشیدنی(پیشخدمت رستوران)

40 قانون اولیه خدمات غذا و نوشیدنی(پیشخدمت رستوران)

40 قانون اولیه خدمات غذا و نوشیدنی(پیشخدمت رستوران)
4.8 امتیاز در مجموع 31 رای از 1 تا 5

40 قانون اولیه خدمات غذا و نوشیدنی (پیشخدمت رستوران)

اصول اولیه ای در ارائه خدمات غذا و نوشیدنی وجود دارد که پیشخدمت باید آنها را بداند و در هنگام کار استفاده نمایند.

1-در ارائه خدمات (یا سرویس دهی) همیشه از سمت راست حرکت کنید

2- در هنگام راه رفتن ناگهان نایستید ( چون ممکن است پیشخدمت در پشت سر شما مشغول کار باشد )

3-همیشه به جلو حرکت کنید و عقب عقب نروید

4- همیشه دستمال در محل سرویس دهی یا در جیب جلیقه است

5- با دست چپ بشقاب را نگه دارید و با دست راست ان را سرو کنید

6- زمانی که غذا توسط پیشخدمت سرمیز از یک ویس بزرگ به بشقاب مهمان سرو میشود این سرویس از سمت چپ انجام میشود

7- زمانی که غذا از قبل برای مهمان در بشقاب سرو شده معمولا از سمت راست سرو میکند .گرچه در مذاکرات مدرن اجازه میدهند که همچنین غذا از سمت چپ سرو کنند

8- نوشیدنی ها از سمت راست سرو میشود

9- سوپ از سمت راست سرو میشود مگر اینکه پیشخدمت بخواهد از ظرف بزرگ سوپ خوری هریک از بشقابهای غذا

را پر کند از سمت چپ مهمان غذا سرو میشود

10- نان و کره از سمت چپ سرو میشود .

40 قانون اولیه خدمات غذا و نوشیدنی(پیشخدمت رستوران)

11جام های نوشیدنی از سمت چپ سرو می شود

12- همیشه اول به خانم ها سرویس داده میشود و مسن ها قبل از جوانها سرویس داده میشود

13- هرگز دسترسی مشتری نباید از وسط باشد از این رو زمانی که مهمان سرمیز حاضر است تمام و تجهیزات باید در سمت راست مهمان قرار گیرد و تمام و گزینه هایی که در سمت چپ مهمان است باید در سمت چپ مهمان قرار گیرد

14- زمانی که همه مشتریان غذایشان به اتمام رسید می توانید اقدام به جمع آوری میز نمایید.

15-زمان تمیزکاری یا زمانی که غذا را در بشقاب دیگر می کشید کمی روی خود رو برگردانید.

16-جمع کردن به یک روش انجام می شود و سپس سرو کردن برخلاف جهت عقربه ی ساعت و از سمت راست انجام میشود .

17-زمانی که با مهمان صحبت میکنید یا جلوی مهمان کار میکنید هرگز به عقب برنگردید

18- غذا های گرم داخل منو در بشقاب گرم سرو میشود و غذاهای سرد داخل منو در بشقابهای سرد سرو میشوند .

19 -برای جشن های تولد، سالگرد و مراسم های بزرگداشت در کل برای شخصی که بزرگ داشت گرفته شده همیشه اول غذا سرو میشود اما اگر مهمانی شام باشد میزبان همیشه آخر از همه غذایش سرو میشود

20- کودکان زمانی که به اتفاق خانواده هستند اول غذایشان سرو میشود

21-همیشه کارد و چنگال و لیوان ها از یک سینی سرویس دهی سرو میشود

22- هر نوشیدنی به ترتیب در لیوان مخصوص خودش سرو میشود

23- زمانی که میز را جمع میکنید هرگز بیش از 4 بشقاب با خود حمل نکنید

24- بشقاب نان، کره ، نمک و فلفل را بعد از غذای اصلی جمع کنید مگر اینکه پنیر به عنوان دسر سرو شده باشد

25-اگر پنیر سفارش داده شده کارد و چنگال تمیز در چیدمانمان باشد

26- بعد از غذای اصلی همیشه از دستمال سفره برای تمیز کردن میز استفاده کنید

27- میزبان یا فردی که سفارش نوشیدنی می دهد همیشه نوشیدنی را تست میکند مگر اینکه فرد بخواهد شخص دیگری مشروب را تست کند

28-شراب سفید و شامپاین سر میز باز میشود و شامپاین را در دستها باز می کنند اما هرگز در مخزن سرد کننده یمشروب قرار نمیدهند
29- نوشیدنی سفید و شامپاین با یک دستمال سرو میشود برای اینکه گرمای دست روی آن تاثیر منفی دارد

30-همیشه مهمانان زمان باز کردن بطری باید برچسب و یا لیبل آن را ببینند.

31- پایه ی جام های شراب رو قبل از ریختن شراب کمی کج میکنیم

32-نوشیدنی ها توسط مهمانها تست میشوند قبل از اینکه داخل جام شراب ریخته شود

33-برای ارائه ی پاداش همیشه از هر دو دستشان برای هر آنچه که در داخل بشقاب مهمان است استفاده میکنند

34- هرگز سینی های را که اجزا و وسایل پذیرایی در آن قرار دارد، روی میز مهمان قرار ندهید.

35- غذای که سرو نشده مستقیم به آشپزخانه برگردانده میشود برای سایر مهمان های رستوران ارائه نکردد .

36 – همیشه از قاشق و چنگال بزرگ برای سرو  استفاده میکنیم

37-سس ها و نمک و فلفل ها یا جام ها همیشه با یک زیر بشقابی یا یک زیر دستمالی کوچک سرو میشود .

38 – سرپوش شراب از زیر لبه ی بطری باز میشود

39-بطرینوشیدنی را تکان ندهید وقتی میخواهید در بطری رو با در باز کن باز کنید

40-همیشه تمام لیوانهای خالی رو جمع کنید قبل از اینکه قهوه سرو شود.

 

مترجم آزاد: الهه عنوانی

درباره ی گروه آموزشی نوشیجان

گروه آموزشی نوشیجان حـاصل یـک تفـکر تـحول گـرا و خلاق مـحور اسـت ، فـعالـیت ما بر سه محور آموزش حضوری در محل کارشما، آموزش های غیرحضوری(مجازی) و محصولات آموزشی می چرخد و تمام سعی ما بر این خواهد بود که همیشه مشتریانی راضی و وفادار گرد هم آوریم.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

  • سلام ! حدس بزنید