خانه / دپارتمان آموزش / آموزش هتلداری / آموزش رستوران / 5 راه برای نجات رستوران درحال شکست
5 راه برای نجات رستوران درحال شکست 1

5 راه برای نجات رستوران درحال شکست

جهت حمایت از ما، لطفا امتیاز این پست را از طریق ستاره های بالا مشخص کنید (فقط بر روی ستاره ها کلیک کنید)

5 راه برای نجات رستوران درحال شکست

رستوران - 5 راه برای نجات رستوران درحال شکست

اداره و مديريت كردن يك رستوران كار بسيار سخت و دشوار است.خيلي (تقريبا٦٠٪) از رستوران ها در سه سال اول تاسيس با شكست روبه رو ميشوند.

اين عدد در زمان بحران اقتصادي افزاش پيدا ميكند زيرا دراین زمان پول زيادي در دست مردم نيست تا بتوانند براي غذاخورن در بيرون از خانه صرف كنند.اما همه شکست‌های رستوران غیرقابل پیشگیری نیستند.اما با شناسايي تمام بخش‌های کاری رستوران  اعم از دخل و خرج آن، به شما کمک می‌کند قبل از شکست خوردن رستورانتان را نجات دهید.

در اینجا با ٥ راه برای نجات و بازگرداندن دوباره سود به رستوران آشنا شوید.

۱ـ بررسی دقیق

وقتی میزان پول کم باشد، شما سعی دارید با همین میزان کم سرمایه و هر آنچه در بانک دارید به نحوی تردستی کنید، تا بتوانید شرایط نامساعد را اداره کنید. درواقع سعی دارید تا از حساب‌وکتاب دقیق سرباز زده و از بررسی جلوگیری کنید.

این زمان زمانی بسیار حساس و بحرانی است تا به‌دقت هر چه تمام‌تر عملکرد کلی و مالی رستوران را به چالش بکشید.یک ستوران می‌تواند با میزانی کم‌درآمد شکست بخورد و هم می‌تواند با میزان زیاد پولی که خرج می‌کند. هم ترکیبی از این دو اشتباه. مسیر درامد زایی، میزان درامد و بقیه هزینه‌هایی که صرف می‌کنید نیاز داردتا شما بر روی آن‌ها کارکنید.

۲ـ بشنوید

اگر شما در حال مشاهده شکست رستوران هستید، بهتر است به‌سرعت دلیل این شکست را پیدا کنید. شاید شبکه‌های اجتماعی اینجا به شما کمک زیادی کند، با جستجو کردن نظرات مشتریان به انواع مختلف و اینکه در مورد رستوران شما چه فکر می‌کنند بتوانید نقاط ضعف رستوران را پیدا کنید.

بهترین راه روراستی است. شاید حقیقت تلخ باشد اما یکی از راه‌هایی است که ممکن این شما را از شکست برهاند.نظرات همیشه به این معنی نیست که کار شما مشکل دارد، اما اگر بیشتر نظرات منفی بود و همه در راستای یکیدیگر بودند بهتر است تا حداقل در وهله اول آن یک مشکل را برطرف کنید تا دوباره به کسب‌وکار خود برگردید.

پس یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که به مشتریان خود این فرصت را دهید که چه در رستوران و چه به‌صورت مجازی نظرات خودشان را به شما برسانند و این اطمینان را به آن‌ها بدهید کهنظراتشان به حتم شنیده می‌شود. باید راه انتقاد را باز بگذارید.

۳ـ تمرکز بر روی هزینه غذا

هزینه‌ی غذا عامل ساخت و هم شکست یک رستوران است: این عامل از مهم‌ترین جزییات سودآوری رستوران است. اینکه چه میزان بابت هر منو هزینه می‌شود خیلی اهمیت دارد.باید بدانید که هزینه کردن برای یک منو زمانی مناسب است که شما توانایی فروش آن را دارید اگر در شرایط نامساعد فروش قرار دارید بهتر است کمی از هزینه‌ها و انواع منو کاسته شود منو تغییر کند.منو را به شکلی ساده‌تر و کم هزینه‌تر تغییر دهید تا بتوانید میزان فروش را بالاتر ببرید.

۴ـ سریع، اما بدقت عمل کنید.

به طور معمول اینکه مشتری را به خاطر خالی شدن میز منتظر نگه‌دارید باید بدانید که این کار در حد فاجعه‌آمیزی اشتباه است.

با این کار کامل مشتری را پس‌زده‌اید. هر رستورانی یک ساعت شلوغی دارد پس خیلی بد است که مشتری به داخل رستوران بیاید و بعد از یک منتظر ماندن طولانی از رستوران بیرون برود. پس هیچ‌کس نباید به مدت طولانی معطل شود، نه به این مفهوم که به سمت مشتری حمله‌ور شوید؛ اما در این شرایط از آن‌ها بخواهید کمی صبر کنند و این اطمینان را به آن‌ها بدهید مه به سرعت جایی برای نشست برایشاناما ده می‌شود و حتماً درخواستشان برای سفارش غذا در اولویت قرار می‌گیرد.

میزی که خالی شد را به‌سرعت تمیز کنید و برای نشستن آن را آماده کنید. حتی شده برای آن‌ها یک خدمه ویژه قرار دهید، تا مشتری میزان دقت و اهمیت شمارا متوجه شود. سعی کنید همه‌ی شه میز و صندلی اضافی برای این‌گونه زمان‌ها داشته باشید. فروش بیشتر حتی در مقدار کم روز کاری شمارا می‌سازد.

۵ـ تعداد پرسنل رستوران را کاهش دهید.

تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که در رستوران بنشین دی و چشم در چشم بودن پرسنل با مشتریان را مشاهده کنید. اینکه چندین نفر خدمه در رستوران در حال راه رفتن پر رستوران باشند یا خیره به مشتری در جایی ایستاده باشند؟ یکی از عوامل زیادی که سرمایه شمارا بعد از هزینه کردن برای غذا به هدر می‌دهد پرسنل است.

اگر فکر می‌کنید وجود برخی از پرسنل در برخی از روزها نیاز نیست آن‌ها را به خانه بفرستید این به معنی اخراج نیست به این معناست که گاهی واقعاً به حجم زیاد پرسنل نیاز نیست؛ ولی اگر احساس شما این است که به‌طورکلی تعداد خدمه زیاد است شاید مجبور باشید تا اخراج کنید.

برخی از روزها رستوران شما ازآنچه که تصور می‌کردید خلوت تراست و مشتری به تعداد انگشتان دست است پس در این شرایط و با در نظر گرفتن قابلیت تعدادی از پرسنل خود می‌توانید از خدا مه بخواهید رستوران را فقط برای آن روز ترک کنند و اگر بهشان نیازی بود حتماً خبرشان خواهید کرد.

این کار باعث می‌شود تا هم رستوران خلوت‌تر باشد و هم حقوق یک روز چند خدمه از میزان درامد کلی محاسبه نمی‌شود.دقت کردن به اعداد در مدیریت کردن رستوران اهمیت به سزایی دارد. اعداد شمارا از شکست نجات می‌دهد.با ارائه بهترین‌ها (غذا، کیفیت، فضا، و…) مشتریان را به رستوران خود وفادار کنید و پیشرفت رستوران را مشاهده کنید.

درباره ی گروه آموزشی نوشیجان

گروه آموزشی نوشیجان حـاصل یـک تفـکر تـحول گـرا و خلاق مـحور اسـت ، فـعالـیت ما بر سه محور آموزش حضوری در محل کارشما، آموزش های غیرحضوری(مجازی) و محصولات آموزشی می چرخد و تمام سعی ما بر این خواهد بود که همیشه مشتریانی راضی و وفادار گرد هم آوریم.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

  • سلام ! حدس بزنید