آموزش نیروی خدماتی (اداری)آموزش پذیرایی و تشریفاتدپارتمان آموزش

کارکنان مناسب برای حرفه خدمات

کارکنان مناسب برای حرفه خدمات

زمانیکه سیستم اداری در ایران گسترده شد،  برای انجام یک سری از امور مانند پذیرایی و نظافت در محیط‌ های  اداری، مدیران و سرپرستان به ‌فکری استخدام افراد برای اشتغال در این حرفه افتادند . با توجه به اینکه فکر می‌کردند این شغل نیاز به تخصص خاصی ندارد ، معمولا از کارگران و یا افراد بی‌سواد استفاده می‌کردند .فرد مستخدم  نیز به دلیل بیکاری و  عدم مهارت در شغل‌های حرفه‌ای به انجام امور مختلف از جمله پذیراییاز مهمانان و نظافت بخش‌های مختلف می‌پرداخت.

کلیه فعالیت‌های این اشخاص به دلیل عدم آموزش به صورت سلیقه‌ای انجام می‌گرفت .

 خدمات

تشریفات اداری

نهایتا مدیران با داشتن میهمانان ویژه و خیلی ویژه به فکر آموزش کارکنان خدمات افتادند اما حالا که مستخدم  وظایف خود را به صورت تجربی،( غلط یا درست) انجام داده و از ابتدا شرح وظایف خود را نمی‌دانسته  در زمان آموزش نیز دچار بسیاری از تعارضات می‌شود تا بتواند امور تشریفات اداری را به صورت استاندارد انجام دهد .

استخدام مناسب پرسنل خدمات

برای استخدام نیروی خدمات باید به موارد زیر توجه نمائیم

  1. افراد قبل از شروع به کار دوره‌های آموزش پیشخدمت را گذرانده باشند
  2. فرد قبل از تصدی شغل مورد نظر به صورت کامل مورد ارزیابی عملی قرار گیرد
  3. از نظر روانشناسی مشخص گردد که مستخدم به این شغل علاقه‌مند است
  4. اگر در بین کارکنان اشخاصی وجود دارد که دیگران را تشویق به کم کاری می‌نمایند مشخص کردند
  5. ظاهر فرد مستخدم از نظر خوشرویی و خوش صخن بودن بررسی گردد
  6. بار انجام تست‌های ورزشی افراد سالم را برای حرفه خدماتی انتخاب کنید
  7. برای آنان این محدودیت‌ را قائل شویم که اگر در بررسی‌های استاندارد که با چک لیست مشخص شده امتیاز به دست نیاورد شایستگی انجام حرفه میهمانداری اداری را ندارند
  8. به هیچ عنوان فرد مورد نظر سیگاری نباشد
  9. به صورت مشاهده از تعهد کاری افراد مطلع شویم
  10. افرادی باهوش و با حافظه قوی را برای این شغل استخدام نمائیم.
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن