مذاکره و مدیریت جلسهمقالاتکسب و کار

فیلم مذاکره(داستان دوازده مرد خشمگین)

این فیلم را با دید آموزشی بعنوان یک فیلم آموزش مذاکره و متقاعد سازی ببینید

5/5 - (1 امتیاز)

فیلم مذاکره(داستان دوازده مرد خشمگین): نیویورک، آخرین ساعت‌‌های دادگاهی که برای بررسی اتهام‌ارتکاب به قتل یک پسر نوجوان پورتوریکوئی تشکیل شده است. شواهد حکایت می‌کند که پسر، پدرش را با چاقو به قتل رسانده و همه، انتظار یک حکم سریع را دارند.

از دوازده عضو هیأت منصفه رأی‌گیری می‌شود. از آنان فقط یکی (فاندا) به بی‌گناهی پسر اعتقاد دارد. شواهد بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد و حالا، چهار نفر رأی به برائت می‌دهند. با ادامه تبادل نظرها، آرام‌آرام شخصیت فردی تک‌تک اعضای هیأت منصفه به دست می‌آید…

سر داور:

مردی کوچک اندام که رفتاری رسمی، متأثر از قدرت و نفوذش دارد. مردی باهوش اما لجوج.

داور شماره ۲: مهربان، فروتن، خونسرد و آرام. مردی مردد که ماندن بر سر عقیده‌اش برایش دشوار است و به راحتی با آخرین شخصی که نظرش را بیان می‌کند هم عقیده می‌شود.

داور شماره ۳: نیرومند، قوی و به شدت خود رأی و مستبد. مردی جدی که از عقاید دیگران متعجب می‌شود و عادت کرده است تمایلات و دیدگاه‌های خودش را به دیگران تحمیل کند. به نظر می‌رسد میل به بی‌رحمی و آزار دیگران دارد.

داور شماره ۴: دارای ثروت و موقعیت است و فن بیان قوی دارد که به کمک آن می‌تواند خودش را به خوبی در همه موقعیت‌ها نشان دهد. احساس می‌کند از بقیه داوران بالاتر است.

داور شماره ۵: مردی جوان، ساده لوح و بسیار ترسو که بسیار جدی انجام وظیفه می‌کند اما برایش دشوار است در حضور داوران ارشد اظهار نظر کند.

داور شماره ۶: مردی صادق اما باهوش و خسته‌کننده که مصممانه بر روی تصمیمش می‌ایستد. مردی که برایش سخت است عقیده‌ای مخالف نظر خودش بشنود ولی در این صورت باید نظریاتی را که می‌شنود با دقت گوش دهد و بررسی کند.

داور شماره ۷: مردی گردن کلفت ولی ترسو که صدایی بلند همانند صدای فروشندگان دارد و به نظر می‌رسد کاری مهم‌تر از نشستن در آنجا به عنوان داور دارد. او به سرعت خشم خود را نشان می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  7 راهکار برای جذابیت محتوای سخنرانی

داور شماره ۸: آرام، موقر و اندیشمند. مردی که هر موضوعی را از جوانب مختلف می‌سنجد و در جستجوی حقیقت برای عدالت می‌جنگد.

داور شماره ۹: پیرمردی مهربان که زندگی او را از شکل انداخته و اکنون تقریباً در انتظار مرگ است.

مرد شماره ۱۰: مردی عصبانی، تندخو، ریاکار و متعصب که هیچ ارزشی برای زندگی کسی که می‌تواند حفظ کند، قائل نیست.

مرد شماره ۱۱: پناهنده‌ای فراری که متواضعانه و صادقانه در جستجوی عدالت است زیرا خودش از بی‌عدالتی رنج کشیده است.

داور شماره ۱۲: مردی جذاب و مغرور که به زندگی آدم‌ها از دیدگاه نموداری هندسی می‌نگرد و درک واقعی از مردم و زندگی آن‌ها ندارد.

در کل این فیلم بعنوان بررسی رفتار و زبان بدن بعنوان یک فیلم مذاکره کاربرد زیادی دارد و می بایست بیننده دقت زیادی نسبت به حرکات و میمیک صورت هر یک از 12 مرد داشته باشد.

دوازده مرد در اتاقی بر روی صندلی نشسته و به صحبت‌های قاضی گوش می‌دهند. قاضی با صدایی آرام و شمرده صحبت می‌کند. تن صدایش بم است. قاضی: این قتل در درجه اول، قتلی است عمدی که همانطور که می‌دانید جدی‌ترین اتهام در دادگاه جنایی محسوب می‌شود. شما بخوبی جریان امر را می‌دانید و این وظیفه شماست تا تلاش کنید واقعیت را از خیال تمیز دهید. مردی مرده است و زندگی فردی دیگر در خطر است. اگر به گناه متهم، مظنون هستید و شکی منطقی در ذهنتان وجود دارد، پس باید بی‌گناهی او را اثبات کنید. در غیر این صورت او را گناهکار و مجرم اعلام کنید. رأی شما هرچه که هست باید متفق القول باشد. من معتقدم صادقانه بیاندیشید. شما با مسئولیت خطیری مواجه هستید. متشکرم آقایان.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  فیلم چیدمان و ست کردن میز غذا خوری

اتاقی بزرگ، ساده با فضایی دلپذیر. این اتاق هیئت منصفه در دادگاه جنایی بخش، در شهری بزرگ شرقی است. ساعت چهار بعد از ظهر است. اتاق با یک میز کنفرانس و تعدادی صندلی مبله شده. دیوار‌ها لخت و خاکستری و نیازمند رنگ تازه است.

ردیفی از پنجره که از آن آسمان و نمای شهر به خوبی دیده می‌شود، یکی از دیوار‌ها را پوشانده است. بر روی دیواری دیگر، ساعتی کهربایی نصب است. یک دستشویی و در گوشه دیگر اتاق یک مخزن آب قرار دارد. روی میز، تعدادی مداد و دفترچه یادداشت به چشم می‌خورد. بر روی در اتاق این کلمات دیده می‌شود: «اتاق داوران» نگهبان در را باز می‌کند و دوازده داور به آرامی وارد اتاق می‌شوند.

نگهبان، بدون اینکه صدایی از او شنیده شود، داوران را همانطور که وارد اتاق می‌شوند، میشمارد. لبانش به آرامی تکان می‌خورد. چهار یا پنج داور همانطور که وارد اتاق می‌شوند، سیگار روشن می‌کنند. شماره ۲ و شماره ۱۲ به سمت مخزن آب ‌می‌روند. شماره ۹ به دستشویی می‌رود. تعدادی می‌ایستند و چند نفر از پنجره به بیرون نگاه می‌کنند. آن‌ها مردانی هستند که یکدیگر را نمی‌شناسند و آرزو دارند در هر جایی به جز آنجا بودند.

من این فیلم مذاکره را در کلاس های اصول و فنون مذاکره به کارآموزان معرفی می کنم و از آنان می خواهم علاوه بر دقت در زبان بدن 5 نکته که در درس های مذاکره وجود دارد را از دل فیلم بیرون کشیده و معرفی نمایند.

فیلم مذاکره 12 مرد خشمگین را در سه حالت دوبله شده – زیرنویس فارسی و آنلاین بدون دانلود از اینجا دریافت نمایید

1- پخش آنلاین

2- کیفیت 480P

3- کیفیت 4k fh با حجم 2.39GB

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا