آموزش خانه داری هتلآموزش هتلداریمقالات

بهترین چک لیست های نظافت خانه داری هتل(هتل و مهمانسرا)

4.6/5 - (32 امتیاز)

بهترین چک لیست های نظافت (هتل و مهمانسرا)

چقدر در رابطه با چک لیست های نظافت اطلاعات دارید؟

ما در این مقاله به  مهم ترین و کلیدی ترین  چک لیست های هتلداری و اهمیت وجود این چک لیست ها در بهبود شیوه کاری پرسنل خدماتی هتل و کارکنان خدمات  اداری در  شرکت ها و سازمانهای مختلف وهمچنین خانه داری هتل می پردازیم.

چک لیست یا فرم نظارت و بازرسی

چک لیست یا فرم نظارت وبازرسی اتاقهای هتل براساس تعدا اتاقهای که در یک هتل قرار می گیرد و همچنین وظایف کاری که پرسنل خانه داری هتل در نظافت اتاقها دارند نوشته می شود .

در زیر یک نمونه از چک لیست های نظافت که توسط موسسه آموزش  تشریفات هتلداری و گردشگری  آماده شده است را مشاهده می کنید.در این چک لیست که برای یک مهمانسرا آماده شده است مدیر خانه داری یا متصدی طبقات به راحتی از روی چک لیست می توانند بررسی دقیق از تمیزی ونظافت اتاق ها داشته باشند.

(البته متصدی طبقات ومدیر خانه داری با توجه به میزان ستاره دار بودن مکان اقامتی می توانند در جایگاه متفاوتی قرار بگیرند.)

آموزش خانه داری یا اتاقداریتمیزی اتاقها ارتباط مستقیمی با میزان رضایت میهمانان مقیم در هتل دارد.

پس وجود یک چک لیست که براساس بزرگی وکوچکی هتل  و همچنین بر اساس تجهیزات وامکاناتی که در هر اتاق قرار دارد تنظیم می شود.در زیر نمونه ای دیگر از چک لیست را می بینید که این چک لیست با توجه به دقیق بودنش نشان دهنده این است که برای هتلی با درجه بالاتری آماده شده است.

به همین نسبت ما می توانیم چک لیست های برای ادارات وشرکت ها داشته باشیم تا بتوانیم نظارت بهتری بر کار پرسنل خدمات اداری داشته باشیم که قطعا این نیز می تواند بر میزان رضایت مشتری تاثیر مستقیم گذاشته و باعث مشتری مداری بهتر می شود ،علاوه بر این می تواند بر رضایت کارکنان  خدمات نیز تاثیر مثبت گذاشته و از میزان استرس کاری کارکنان خدمات اداری ونظافتچیان اداری کم کند.

چک لیست را می توان به یک لیست برنامه ریزی روزانه برای کارکنان نظافتچی و حتی آبدارچیان اداری تشبیه کرد .

این لیست از فراموشی کار کارکنان و ایجاد اختلاف بین پرسنل خدماتی وسایر کارکنان و مدیران می کاهد و به میزان رضایت آنها می افزاید. چرا که پرسنل خدماتی بیشترین ارتباط کاری را با مدیران و کارمندان و همچنین مشتری دارند.شما می توانید چک لیست نظارت بر کارکارکنان آبدارچی ونظافتچیان اداری را به صورت رایگان از سایت مهارت گستر نوشیجان دانلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا