آموزش نیروی خدماتی (اداری)مقالات

ضرورت های آموزش آبدارچیان و نیروی خدمات

4.8/5 - (25 امتیاز)

ضرورت های آموزش آبدارچیان و نیروی خدمات

بخش خدمات

یکی از قسمت های پر کار و حساس در یک اداره یا شرکت محسوب می شود،که در آن اکثر افرادی که مشغول به کار هستند خدمات مختلفی را انجام می دهند.خدمات این افراد آنقدر اهمیت دارد که هرگونه خطا یا اشتباهی موجب بر هم زدن نظم عمومی و سازمانی میگردد.لذا باید تمام کسانی که در این بخش فعالیت می نمایند قبل از هر اقدام مهمی آموزش ببینند تا در هر موقعیتی آماده باشند.

اگرچه این  شغل با ایجاد نظام اداری رسمی از اوائل سده 1300 در ایران همراه با ایجاد سایر مشاغل اداری متولد شد، و در ابتدای کار در قالب وظایف استاد – شاگردی نمود داشت اما شغلی که در قبل اصلا اهمیتی نداشت امروزه جایگاه شغلی خاصی را در تشریفات بدست آورده است.

اهمیت شغل خدماتی

با توجه به شرایط فرهنگی کشورمان، اگر چه شغل های خدماتی در ادارات و شرکت ها همواره جزء مشاغل سطح پایین محسوب می شود، اما اهمیت آن برای همگان روشن و مبرهن است.مدیران، صاحبکاران، کارکنان و حتی میهمانان توجه خاصی به شاغلین این شغل دارند.اما به جهت نگاه سطح پایینی به شغل خدماتی، هیچگاه تحول خاصی در آن ایجاد ننموده اند.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  ده مرحله کاربردی برای دم کردن چای

آموزش تشریفات اداری

با این همه، همواره اذعان می شود، این شغل به نوعی اعتبار و آبروی کسب و کار ها، سازمان ها و شرکت ها را در دست دارد و می تواند در ارتقاء و حفظ موقعیت آن نقش ایفاء کنند. چون در خط اول برخورد با مشتریان، ارباب رجوع ، شرکاء تجاری و اجتماعی، رقبا، فروشندگان، ناظرین و… هستند.عدم رفتار مناسب و عدم چیره دستی در این شغل می تواند منافع سازمان یا کسب و کار را به مخاطره اندازد. به همین خاطر دارای اهمیت فراوانی است و چون مهارت های رفتاری، گفتاری، برخورد و پذیرایی و نظافت محیطی نیازمند آموزش و کسب مهارت است، بنابراین ارائه آموزش های ویژه این شغل به شدت در جامعه ما احساس می شود.

موسسه خدمات هتل داری و گردشگری مهارت گستر نوشیجان این ضرورت را احساس نموده که می توان رفتار بسیاری از کارکنان خدمات را  با آموزش های عملی به سمت بهبود تغییر داد.در این راستا آموزش فنون پذیرایی و تشریفات ویژه نیروهای آبدارچی و نظافتچی اداری و همچنین آموزش رانندگان و نگهبانان حفاظت فیزیکی موجب پیشبرد کلیه امور مربوط به خدمات می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا