آموزش آداب ومعاشرت با همکاران1

آموزش راهی برای داشتن همکاران با نزاکت

جهت حمایت از ما، لطفا امتیاز این پست را از طریق ستاره های بالا مشخص کنید (فقط بر روی ستاره ها کلیک کنید)

آموزش آداب ومعاشرت با همکاران

برای داشتن همکارانی با ادب و با نزاکت چکار کنیم؟

آموزش آداب ومعاشرت با همکاران

در محیط کار ممکن است مدیر یا کارکنان به دلیل بی ادبی و بی نزاکتی در سازمان باعث صدمه های جبران ناپذیری شوند و همه کسانی که با این رفتار زشت روبرو شده اند به آن واکنش منفی نشان داده و درصدد تلافی این رفتار زشت برآمده اند و به عمد یا غیرعمد از میزان کیفیت کار خود کم کرده اند و یا انگیزه ای برای کار بهتر نداشته باشند و همچنین باعث شده تمام روز فرد خراب شده و فرد با ناراحتی محیط کار خود را ترک کرده است.

بسیاری از این رفتارهای بد به دلیل ناآگاهی فرد از این کار ناشایست خود می باشد و به این دلیل نیست که بخواهد از قصد رفتار بدی داشته باشد این ضربه زدن ها به همین جا محدود نمی شود .بلکه همین رفتارهای زننده باعث می شود که به مشتریان یا ارباب رجوع و یا سایر همکارا نانتقال می دهند و باعث می شود محیط کاری داشته باشیم که هر روز خسته تر از قبل می شود و همچنین باعث می شود هر روز رشد شرکت و سازمان به پایین ترین حد خود برسد.

مثال هایی از بی ادبی و بی نزاکتی و بی احترامی در محیط کار

شایعه پراکنی، توهین، بددهنی، موقع صحبت کردن دیگران خود را به چیز دیگری مشغول کردن مثلاً با گوشی خود بازی کردن، بلندبلند صحبت کردن، محکم کوبیدن در،  غیبت کردن پشت سر افراد و گفت و گوهایی حاشیه ای که در خیلی جاها شاهد آن هستیم فقط تعدادی از آنهاست و در برخی از مواقع شکل های حرفه ای تری نیز می تواند به خودش بگیرد مثلاً اگر کار اشتباهی صورت گرفته به همه نسبت دهد و اگر کار خوب از آب در آمد بگوید من انجام داده ام!برای داشتن محل کاری با نزاکت و با ادب چکار کنیم؟و کاری کنیم که هر روز نزاکت در محیط کار ما بیشتر شود؟مؤدب نگه داشتن محیط کار کاری که باید بصورت مستمر انجام شود و بصورت مقطعی نمی باشد

چند پیشنهاد کاملاً کاربردی در زیر به شما می دهم:

  1. آیا به الگوسازی از خود فکر کرده اید؟

در بسیاری از بی ادبی هایی که صورت می گیرد زمانیکه به دنبال ریشه آن می گردیم از خود مدیر برخاسته است که خوب است مدیران ابتدا از خود شروع کنند و بعد به تغییر کارکنان فکر کنند.

۲٫ آموزش نزاکت و ادب

برخی از افراد از بی ادبی ها و بی نزاکتی هایی خود آگاه نیستند که که می توان به آنها آگاهی های لازم را داد و با آموزش هایی مستمر و در حین کار آنها را مطلع کرد.

۳٫  دادن ستاره به رفتارهای خوب

در محل کار می توان افرادی که رفتارهای صحیحی دارند را نیز تشویق کرد و به آنها پاداش هایی را داد واین پاداش ها صرفاً مادی نیست بلکه می توان یک تشویق کلامی، توجه بیشتر از قبل و… می تواند باشد .و البته پاداش های مادی نیز جای خود را دارند

۴٫ دادن کارت قرمز به رفتار های بد

ابتدا باید سعی کنیم رفتارهای بد را اصلاح کنیم و افرادی که ادب را رعایت نمی کنند را نسبت به رفتارشان مطلع سازیم مثلاً بگوییم که من احساس می کنم رفتار شما در فلان زمان می توانست بهتر باشد و چه خوب است که از این به بعد بیشتر به آن توجه کنید.

در قدم های بعدی اگر تکرار شد می توانیم اخطارهای لازم را بدهیم مثلاً بگوییم:

شما نسبت به صحبت هایی که دیروز شد بی توجه بوده اید و سایر همکاران نیز به رفتارهای شما اعتراض کردند که اگر بازهم تکرار کنید ناچار خواهم بود موضوع را به مقام های بالاتر اطلاع دهم تا تصمیم مناسبی را برای شما بگیرند.

اگر بازهم تکرار شد جریمه هایی را که می تواند روی افراد شما اثر بگذارد و باعث تغییر آنها می شود را در نظر بگیرید و این مورد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است جریمه ای برای فردی مؤثر باشد و برای فردی دیگر هیچ تاثیری نگذارد.

۵٫ براساس ادب و نزاکت استخدام کنیم

از همان ابتدا جلوی افراد بی ادب را به درون سازمان خود را بگیریم و در طی مصاحبه هایی که با افراد جویای شغل هستند را بگیریم و از قبل پیشگیری کنیم تا اینکه بخواهیم بعداً خود را به دردسر بیندازیم.

۶٫ به خود توجه کنیم

 برای رشد نزاکت در سازمان باید ابتدا مواظب خود باشیم و از سخن چینی و شایعه پراکنی و … بپرهیزیمو در اینجاست که ما شایسته ی این خواهیم بود که از رفتارهای بد دیگران نیز جلوگیری کنیم و بهآنها تذکرهای لازم را بدهیم.

۷٫ از دیگران نظر بخواهید

 بله، از دیگران نسبت به رفتار خود نظر بخواهید و از آنها بخواهید که اگر از ما بی ادبی دیدند به ما اطلاع دهند و همچنین به این فکر کنیم که ما چطور می توانیم بهتر باشیم و تنها با همین کار بعداز مدت کوتاهیخواهیم دید چقدر رشد کرده ایم.

درباره ی گروه آموزشی نوشیجان

گروه آموزشی نوشیجان حـاصل یـک تفـکر تـحول گـرا و خلاق مـحور اسـت ، فـعالـیت ما بر سه محور آموزش حضوری در محل کارشما، آموزش های غیرحضوری(مجازی) و محصولات آموزشی می چرخد و تمام سعی ما بر این خواهد بود که همیشه مشتریانی راضی و وفادار گرد هم آوریم.
  • دیدگاه شما پس از تایید در سایت نمایش داده می شود.
  • از ارسال متن بصورت فینگلیش خودداری نموده و فارسی تایپ کنید.
  • دیدگاه و سوالات شما توسط کارشناسان ما بین 1 تا 12 ساعت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

  • سلام ! حدس بزنید