دوره مهمانداریمهماندار مهمانسرا و مامور سرا

آموزش اقامتگاه بوم گردی

5/5 - (2 امتیاز)

آموزش اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی: اقامتگاه های بومگردی، اقامتگاه هایی هستند که در محیط های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تأسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به تنوع اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می نماید.

اقامتگاه بومگردی چیست؟

اقامتگاه بوم گردی همان‌طور که در ابتدای این گفتار توضیح دادیم، جایی است که شما به دل طبیعت و فرهنگ و هنر و تاریخ می‌روید. جایی که بر خلاف دیگر مراکز اسکان مسافر، چه معمولی چه لاکچری، تهی از فرهنگ و هنر و آداب و رسوم و سنت مردمان خطه‌ای که به آن دیار سفر کرده‌اید نیست!
اقامتگاه بوم گردی، جایی است که شما در زمان استراحت در آنجا، با بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی آن دیار هم آشنا می‌شوید. بدون آن‌که نیاز به دیدن فیلم یا ویدیو یا خواندن کتاب باشید. شما می‌توانید طعم لذیذ غذاها و نوشیدنی‌های محلی همان استان را بچشید. لباس‌های محلی مردمانش را که بر درب و دیوار بنا، آوایزان شدن ببینید. لوازم پخت و پز و شیوه پخت و پز آن‌ها را در صورتی که اقامتگاه به نمایش گذاشته باشد، مشاهده کنید.
می‌توانید در اقامتگاه بوم گردی ، بخشی از فرهنگ مردمان ایران را از نزدیک تجربه کنید. مثل پشت کرسی بشینید، در کنار سماور و پشتی‌های رنگارنگ نشسته و دم‌نوش گیاهی یا چای سبز ارگانیک و شیرینی و نان محلی همان دیار را بخورید و بنوشید.
اقامتگاه بوم‌گردی، سعی می‌کند شما را از دنیای مدرنیته امروزی به دنیای گذشته ببرد. پلی است که سنت را به مدرنیته وصل می‌کند. می‌توانید به گذشته بروید و طرز سبک زندگی مردمان گذشته خیلی دور یا معاصر را در خانه‌هایی که به همین منظور بازسازی و تعبیه شده، تجربه کنید. تجربه‌ای که صرفا دیدن آن‌ها در موزه‌های مردم‌شناسی سراسر کشور امکان پذیر بود و تجربه عملی و عینی آن‌ها، اکنون در اقامتگاه‌های بوم گردی استان‌ها در دسترس عموم علاقمندان به فرهنگ و هنر این دیار اهورایی است.

اقامتگاه بومگردی

 محتوای دوره:

  • شناخت اقامتگاه بوم گردی
  • آشنایی با طراحی و معماری 
  • بازاریابی و تبلیغات 
  • مدیریت منابع انسانی در اقامتگاه بوم گردی
  • غذا و نوشیدنی های سنتی
  • گردشگری مسئولانه و اکوتوریسم
  • آشنایی با تنوع اقلیمی و فرهنگ های بومی
  • هنرهای سنتی و سوغات
  • قوانین ومقررات مرتبط 

جهت آموزش پرسنل و كاركنان اقامتگاه بوم گردي با شماره 88398748-021 يا 91016994 -021 تماس بگيريد يا از اينجا به ما پيام دهيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا